Németország híres az autóiról és a használt autóiról is. Nem is csoda! Itt a legtöbben szinte családtagként bánnak a járgányukkal.

  Aki megérkezik Németországba egyből szembetűnik neki valami. Az autópark minősége. Csillogó – villogó autók ezrei szelik a kilómétereket a többségében jóminőségű utakon. Szánt szándékkal nem írtam, hogy mindenhol tükörsima az aszfalt, mert nem, de egy hét, vagy pár év autózás után hazatérni is.. Rémálom.

  Épp legutóbbi a hazaúton történt, a határlépés után nem egész 3 kilóméterrel, hogy "gondtalan" haladás közben egy AKKORA KRÁTERBE hajtottam bele... Azt hittem rommá szakadt a futómű. Még a szemem is könnybe lábadt szerintem, úgy fájt. Szerencsére nem lett semmi, de azért tudatosítni kellett magamban, ez nem az a hely, ahol csak úgy szórakozásból elindulnék kocsikázni, mert nemhogy a feszültséget nem tudnám levezetni, de az autó is kuka lenne. Persze ezután jött a következő, majd a következő, hol kisebb, hol nagyobb döccenés, huppanás... És agyvérzés Pesten, meg mindenhol IS!

  Na, ehhez képest itt álomutak vannak. Úgyhogy ha valaki autót vesz, a futóműprobléma a tizede lesz az otthoni autókhoz képest, de ne szaladjunk ennyire előre. Írtam, hogy csilli – villi. Ez sem véletlen. Otthon olyan üszökszökevény undormány az autók többsége, nem is értem. Hogy nem szégyelli magát senki, aki egy 100%, hogy fél éve slagvizet sem látott autóval előmerészkedik az odújából?! És ha így néz ki az autója, hogy nézhet ki a lakása?? Nem is értem, de ezt nekik kell tudni. Jó, hogy nem mindenkinek telik mosóba járni, de egy vödör mosogatószeres víz, egy szivacs meg egy ablakpucoló 500Ft, és 10 évre elég. (Mármint a mosogatószer meg az ablakmosó). Szóval Németország a fényesre vikszolt verdák hazája, ahol hiába tudják, hogy holnap esni fog az eső, ha ma ezerrel süt a nap, NEM FÉRSZ ODA EGY MOSÓBA SEM! Sehol. Mindegy, hogy rendes, vagy mosd le magad féle autómosó.. Agyigtele.

  Szóval elég jók az alapok. Ha viszont valaki szeretne innen autót, akkor több dologra kell figyelnie.

  Kitől..

  Ami a lehető legoptimálisabb, az a Privát NÉMET személytől, vezetett, hiánytalan szervízkönyves és frissen levizsgáztatott (TÜV) autók. Miért privát német? Azért, mert ami nem privát, az kereskedő. A kereskedő hasznot akar, bármi áron. Még a német kereskedő, az megbízható kategória, de ez nem törvényszerű. A többi kereskedőtől, török/orosz/lengyel, a Szűz Mária és Szent József óvjon minden normális embert. :D Alattomos, rohadék, rafinált kis emberkék ők, akik bármit megtesznek, hogy rádsózzanak valami hulladékot, amit annyi idő erejéig összetákolnak, amíg mész vele egy próbakört.

  Az első autóm, pont ilyen volt. Töröktől vettem, egy török ajánlotta és ő is vitt oda. Kinéztem a kis ocsmány zöld "B" Corsát és mint hozzá totál laikus, megnéztem és mondtam, hogy jó lesz! Elviszem. 3 nap után feküdt le motorhalottan. Köszi. Rendes emberek lehetnek ők, egy messzi galaxisban... Az oroszok dettó. Szóval a kereskedőket felejtsük el.

  Vezetett, hiánytalan szervízkönyv azért jó ha van, mert jobb a lelkünknek, hogy volt legalább szervízben, de semmit nem jelent. Ha egy olyané volt az autó, aki nem tudja hol kell a hűtővizet meg a motorolajat betölteni, akkor hiába a szervíz. Elég egyszer nem figyelni és belfigyel azonnal egy jó párszáz (ha nem 1000) eurós szerelés, ha egyáltalán még működőképes lesz egyáltalán. Azért a semminél jobb, ha ezt adják a kocsi mellé.

  Frissen levizsgázott. Ez viszont annál fontosabb! A keresőkben általában be lehet állítani, hogy 3-6-9-12 hónapos vagy újonnan levizsgázott autókat mutasson, ezt legalább 12-re állítsuk be szerintem. Ez azért fontos, mert ha nem török, orosz stb. kereskedőtől vesszük az autónk, akkor a hivatalos DEKRA szerv adja a TÜV-öt (vizsgát), vagy a kirendeltségükhöz tartozó autószerelő műhely és agyrém milyen alaposak. Vagyis ahol én vizsgáztattam (ma, 03.09), ott minden apróságra rámentek és olyan dolgokat "megjegyeztek", amik lehetséges következő hibafaktorok lehetnek, tehát, aki komolyabban veszi az autótartást, az ad a véleményre és ezeket a dolgokat, ha más nem is, de megnézeti szerelővel mielőtt valami nagyobb baj történik. Summázva, ez fontos.

  Ami még fontos..

  ..Balesetmentes! Ehhez a legkönnyebb venni vagy kölcsönkérni egy festékvastagságmérőt és körbemérni az adott autót, mert átverhetik az embert, lehet nem szánt szándékkal, mert az ötödik tulaj nem tudhatta mi történt 3 tulajjal ezelőtt. De vannak olyan állatfajok is, akik szemrebbenés nélkül azt hazudják, hogy nem volt törött az autó és a mérő ezt egy perc alatt lebuktathatja. Nagyon hasznos kütyü. Csak ajánlani tudom.

  Az autóvétel

  Nem egy ördöngősség. Ha megvan a kiszemelt, kipróbáltuk, körbemértük és minden rendben van, akkor meg kell írni egy adásvételit, átíratni az autót és kész. A rendszám problémára viszont figyeljünk oda. Itt kint ugyanis az autónak nincs fix rendszáma, nekünk kell minden átiratásnál rendszámot csináltani, ha még nem volt sajátunk, illetve a régi rendszámról ki kell jelenteni az autót. A kijelentést bárhol meg lehet tenni, viszont a rendszám általában kell a gazdájának és ha többszáz kilóméterről szeretnénk megvenni az álomautót, akkor rögtön problémába ütközhetünk, mert bejelenteni csak abban a körzetben tudjuk, ahol lakunk. Ezt úgy lehet megoldani, hogy vagy vakon elküldetjük az autó papírjait és kijelentjük és bejelentjük egyszerre, majd a rendszámunkkal együtt elmegyünk az autóért, vagy elmegyünk megnézzük és elvisszük az autót a tulaj rendszámával, és papírjaival, majd a ki és bejelenttés utána visszaküldjük neki a rendszámot. Van egy "C" verzió is. Ha kiveszünk egy ideiglenes rendszámot és azzal elmegyünk és elhozzuk az autót. Természetesen ez a legköltségesebb verzió. A másik kettőben csak a kb 80 euró költségünk lesz, plusz az út. Esetleg ott van még alternatív megoldásnak a tréler, de én indegenre, úgy hogy ott sem vagyok, nem bíznék semmit.

  Ez ennyi lett volna, ha valakiben felmerült kérdés vagy akármi, az nyugodtan írjon a bonsensofficial@gmail.com -ra további infóért!

  Bonsens